tar knekken på 
nettside skam

Vilkår og Betingelser

 – Sist oppdatert 08. April 2024

Innholdsfortegnelse

 

Innledning:

Som dere vet er vi store fans av små ord og tydelighet. Slik er alt lettere.
Det er selvsagt lov å spørre om noe er ikke klart for deg slik at vi forstår hverandre bedre.  
mvh. Levent Ultanur
 

Generelle vilkår:

Webberne AS og Kunden og ansatte har taushetsplikt overfor all informasjon relatert til personer eller bedriften og som kan være skadelig for vår selskaper eller ansatte; priser, avtaler, leverandører, kunder osv.

Webberne forbeholder seg retten til å vise frem produktene/tjenestene vi har levert som en del av vår portefølje. Dette innebærer blant annet fremvisning med link på våre nettsider og ved annonsering i diverse media. En variant av designet av, skapt av, utviklet av, made with love by Webberne vil alltid stå på foteren på nettsiden i synlig og lesbar størrelse med link til webberne sin nettside. Med en eventuell avtale brudd skal kredit linjen stå inntil designen endres i sin helhet av en ny leverandør.

Webberne er ikke ansvarlig for eventuelle skader, finansielle tap eller generelle tap som er påført noen av de involverte partene som følge av tjenesten/produktet som er levert eller bruken av tjenesten/produktet. Webberne er ikke ansvarlig for å rette eventuelle feil på tjenesten/produktet som kommer som følge av tredjeparts endringer, nye versjoner eller avvikling/konkurs. Webberne er ikke ansvarlig for å rette eventuelle feil på tjenesten/produktet som kommer som følge av eldre nettlesere. Det vil alltid kunne forventes forskjeller mellom forskjellige nettlesere. Som grunnlag skal leveransen til Webberne fungere i den nyeste utgaven av Chrome, Firefox, Safari og Edge ved leveranse tidspunktet. Avvik eller funskjonsfeil som kommer etter lansering og er utenfor kontroll av Webberne AS kan fikses for gjeldende timepris.

Webberne gir ingen garantier for resultat, tjeneste eller besparelse, plassering eller rangering i Google eller andre søkemotorer.

Prosjektstyring og Kommunikasjon:

Alle deler av nettsiden skal avtales og spesifiseres for omfang og hvem som har ansvar for utføring av oppgaven i kontrakten. Ikke spesifiserte detaljer om teknisk omfang eller innhold er ikke Webberne AS sitt ansvar å oppfylle.

Vi bruker tid for referater for å holde oss til planen og for å unngå unødvendige komplikasjoner. Tydelige og konkrete tilbakemeldinger skal noteres. Diskusjoner og avtaler på telefon gjelder ved en referat i etterkant sendt på e-post. Dette kan gjøres av begge parter og vil gjelde som avtaler. Parter må godkjenne eller ikke godkjenne tydelig i korrespondansen. Video møter vil bli tatt opp, og en referat vil bli skrevet i etterkant.

Der det ikke kommer tydelige, forklarende og detaljert ønsker vil beslutningen tas av Webberne AS. Endringer og ønsker i etterkant av avtaler og utført arbeid vil bli fakturert per dagens timesats.

Arbeidstid rundes opp til nærmeste kvarter oppover.

Hvis prosjektet avbrytes av klienten før prosjektslutt, vil Webberne AS eie all arbeid allerede gjort på nettsiden og samlede arbeidstimer vil bli fakturert for per dagens timesats. Innhold kunden har levert selv eies av kunden.

Hvis en fastpris var avtalt vil kravet ikke gå over avtalte fastbeløpet selv om tidsbruken kanskje resulterer i høyere beløp hvis ikke noe annet er avtalt.

Webberne AS skal ha kontakt med eier av bedriften eller den som har ansvar for prosessen for bedriften. Webberne AS har kun ansvar mot sin kontakt og han/hennes tilbakemeldinger.

Om det skulle skje at kontakten ikke har kommunisert nok med eiersiden under prosessen og har ikke kommet med tilbakemeldinger/oppfølging til Webberne underveis og i etterkant kommer med ønsker annerledes enn opprinnelige avtaler/strategier vil dette føre til ekstra tidsbruk og kostnader til kunden.

Timepris per Januar 2024 er:  1290kr. / time +mva

Timeføring gjøres med hver påbegynte 15 minutt.

 

Eagle Eye Serviceavtale for WordPress nettsider:

(Neste deler gjelder kun for klienter med serviceavtale for WordPress nettsider.)

Sikkerhet av en nettside er veldig viktig. Men siden det er usynlig er det en ofte oversett del i konstruksjon av en nettside. Så lenge vi har samarbeid skal vi sørge for at deres nettsider har følgende tjenester aktive og oppdaterte.

Vi er avhenging av å bruke flere programvare leverandører for noen av tjenestene vi leverer. I dagens digitale verden kan ingen garantere 100% feilfritt operasjon. Vi er utrustet til å følge opp eventuelle feil som kan oppstå i vår nettside-oppsett og er klar til å gjenopprette i kort tid takk til vår Eagle Eye oppsett. Deres serviceavtale gir kontroll av nettsiden visuelt og funksjonelt en gang per måned. Om dere føler at det er nødvendig med yppigere sjekk og oppdateringer kan dette avtales.

Sikkerhet, Oppdateringer, Sikkerhetskopieringer en gang i måned og 30 min. innholdsoppdateringer og konsultasjon. (Se detaljer.)

Sikkerhet:

– Hemmelig login url.

– Hemmelig database prefix

– SSL encryption (https://) –

– 2 stegs authentication login med Google Authenticator app på mobil for ekstra sikkerhet.

– 10+ andre instanser i installasjonen sikres.

– Månedlige sjekk for skadevare i filer og mulig rydding.

Oppdateringer:

Å holde nettsiden oppdatert sørger for eventuelle sikkerhetshull i programvarene er fikset og funksjonaliteten ikke sviktes eller i verste fall stopper. 

Vi tar månedlige sjekk og oppdaterer programvarene på en skånsomt måte. Det vil si at vi ikke bruker automatiske oppdateringer. Vi først oppdaterer programvarene en og en i en test kopi av nettsiden (staging site); kun etter at vi er sikre på at det oppstår ingen konflikter som skaper problemer oppdaterer vi de i «live» nettsiden.

Sikkerhetskopieringer:

Dessverre kan ingen garantere at en nettside skal aldri gå ned eller bli hacket. Dette kan også skje selv om vi har veldig mange sikkerhetstiltak på plass. Så vi har en backup plan (literally!)

Vi tar daglige sikkerhetskopiering av nettsiden og lagrer de 30 siste. Vi kan til enhver tid sette nettsiden tilbake til en tidligere versjon.

Dette kan vi gjøre selv om vi ikke har tilgang til selve nettsidens kontrollpanel siden vi har en ekstern kontrollpanel med tilgang til serveren.

Oppdatering av innhold og/eller konsultasjon:

15min. per måned for generell rådgivning og innholdsoppdateringer eller annet arbeid på nettsiden er inkludert. Hver henvendelse utenom vil bli timeført med minimum 15 minutter. Ubrukt tid overføres ikke til neste måned.

Pris: 1290kr. / måned – Faktureres per kvartal med mindre noe annet er skriftlig avtalt.

Oppsigelse av serviceavtaler:

Serviceavtaler kan heves av begge partene med minimum to måneders varsel. Etter lanseringen eier og ved at alle utestående fakturaer er betalte eier klienten sin nettside og innhold.

Alle tekst, grafikk, bilder, video osv. vi har produsert eller lisensiert og kopi av wordpress installasjonen  vil leveres til kunden i en mappe.

To månedene er deres garanti for at dere får tid til flytte over nettsiden til deres egen webhotell. Dette kan gjøres av deres ny webmaster. All tilgang og rettigheter vil bli gitt etter signert sluttavtale. Arbeid med overlevering og overføring faktureres per gjeldende timesats.

Oppsigelse på alle produkter skal leveres personlig av kunden per e-post til [email protected] Oppsigelser som ikke følger disse kravene kan bli avvist.

Viktig å bemerke at vi bruker forkjellige betalte tjenester, programvare og web-hosting for noen av våre wordpress nettsider. Med en eventuell avtaleslutt må deres nettside overføres og settes opp til en ny web-hotell av deres ny webmaster. Noen av våre tillegg vil slutte å fungere og noen andre premium programvare må dere abonnere på for å forsette å ha funksjonaliteter og viktige oppdateringer.

Timepriser kan endres på sikt men med en varsel til kunden i god tid (minst 3 måneder).

Om dere overfører deres nettside men ikke endrer designen må vår bedriftsnavn og lenke fortsette å være på nettsiden ettersom vi har opphavsrett til design, og ofte mest av bilder, film, tekster og kommunikasjon. Vår byline er «Nettsiden er designet av Webberne AS» med follow link «https://webberne.no» som åpner i ny fane eller vindu. 

 

Starternettsider (ikke WordPress) og serviceavtale:

Dette avsnittet gjelder utelukkende for kunder som velger vår startpakke for nettsider, som ikke er utviklet med WordPress.

Vi er klar over at mange småbedrifter og nystartede selskaper ikke har store budsjetter til å investere i sine nettsider.

For oss er det viktig at bedriftseiere unngår å inngå avtaler med leverandører som kun jager egen vinning, det vil si penger.

Av denne grunn tilbyr vi en løsning der vi benytter en ny plattform som er svært effektiv, men som ikke har alle funksjonene en WordPress-nettside kan tilby.

Denne plattformen muliggjør raskere produksjon, noe som reduserer både produksjons- og vedlikeholdskostnadene.

Det er viktig å merke seg at plattformen er ny og under rask utvikling.

Skulle det skje at plattformen blir nedlagt, vil vi kostnadsfritt overføre nettsiden din til vår WordPress-plan. Det kan bli noen forskjeller i design, ettersom det er snakk om en annen plattform, men resultatet vil bli en betydelig forbedret nettside. Det månedlige avdraget vil ikke endres de første 6 månedene. Etter dette vil det justeres opp til den da gjeldende prisen for vår WordPress-serviceavtale.


Avbestillingsvilkår for analyse og coaching møte og tjenester:

f. eks. nettside-analyse, kartlegging,  research eller andre vurderinger.
Gjelder all gratis, tilbuds og betalte tjenester.

Med slike tjenester bruker vi tid til utforsking, kartlegging og forberedelser til våre møter. 

Hensikt med disse tilbudene er tydelige. Vi vil skape nye kunder. Derfor selv om det er selvsagt helt ok å IKKE kjøpe våre tjenester etter en presentasjon kan ikke vi kaste bort tid med forberedelser som ikke resultater i kundemøte. 

Du kan avbestille innen 24 timer fra bestillingstidspunktet.

Etter det antar vi at du vil gjennomføre møtet og starter arbeidet og setter i gang med arbeidet, i noen tilfeller selv om du ikke har svart på spørsmålsskjemaet.

Bestillingen av analyse tjenester og møter er bindende selv om du kanskje ikke vil kjøpe våre tjenester til slutt.

Kan du ikke møte opp til avtalt tidspunkt må du gjerne avtale ny møtetidspunkt ved å ta kontakt med oss eller bruke «reschedule» linken i bekreftelses eposten du har fått.

Du kan gjøre dette opp til 3 ganger innen en 30 dagers periode fra opprinnelige bestillingstidspunnktet.

Velger du å ikke møte opp etter den tid fakturerer vi 1500kr + mva til din bedrift.

Alle priser er eks. mva.
 

Levent Ultanur

telefon. 929 929 90

epost. [email protected]

tar knekken på nettside skam

KOM i GANG nå med

En hyggelig prat