tar knekken på 
nettside skam

Skap interesse og engasjement

MED film SOM FREMMER FØLELSER og reaksjoner

Portfolio

EN FORKJÆLIGHET FOR HISTORIER

Kortfilm promo: 24T Rørservice

Det er aldri lett å høre at inspirasjonen til kunden er Guy Ritchie sin filmstil… på en budsjett. MEN det ER uhyre gøy. Spesielt når kunden er 100% med!

Klikk for å se bedriftsbildene  og André sin reaksjon første gang han så filmen.

Pasienthistorie: Dyanne Søraas

Noen historier må fortelles og huskes selv om de er vonde.

Takk til hennes mot lagde vi denne meget oppsiktsvekkende filmen om stigma rundt lungekreft. 

13000+ mennesker har sett filmen til i dag.

Messe promo: Maskinagenten

Det er store gevinster og da stor konkurranse i markedet for av industrimaskiner. Vår samarbeid med Maskinagenten har produsert jevn fremdrift for firmaet selv i nedgangstider.

Produktpromo: Maskinagenten

Jeg lagde flere korte promovideoer for Maskinagenten AS. Disse ble brukt på sosialemedier for å vekke interesse rundt disse modellene. Salget øker stadig.

Produktpromo: Maskinagenten

Denne korte promovideoen er fra andre messen vi har vært med på med for Maskinagenten AS. Disse ble brukt på sosialemedier for å vekke interesse rundt disse modellene. Salget øker stadig.

Rekruttering: Caverion

Kreative løsninger kan gi din bedrift edge når det er stor konkurranse i å få tak i gode ansatte.

I samarbeid med Morten Setsaas av Vizer AS laget jeg en rekrutteringsfilm for Caverion. Litt godt humor og energi var nøkkelen for å tiltrekke flere kandidater.

Sosiale medier: People

Det var ingen tvil om dette eksperimente ville bli gøy etter mitt første møte med Markus Källvik, da rekrutter for People.

Vi lagde en uvanlig intervju og temafilm som er verdt å se og fikk mye positiv respons.

Multicam Livestream: Lungekreft-forningen

Når tematikken og budskapet er så viktig er det lurt å nå så mange som mulig.

Jeg har produsert og streamet live 2 konferanser for Lungekreftforeningen.

Flerkamera opptak, live redigering og streaming fra Thon Hotell ved Oslo S.

Musikkvideo: Emiré og Lillebror

Dette er en musikkvideo for Emiré og Lillebror som jeg har filmet og regissert mestparten av. En vakker kjærlighetshistorie. For en vakker sommer dag var det! 

Musikkvideo: Maahlas

Siden jeg også driver med musikk har jeg en evne til å klippe veldig presis til rythme og slag. Legg merke til nøyaktigheten som er vanskelig å finne i andre musikkvideoer.

Om du tør oppleve den anbefaler jeg høflig at du demper lyden noe før du klikker play 😉

OMTALER

Forskjellige type oppdrag og klienter... Ganske like meninger.

GLAD FILMSKAPER MED

STOR ENTUSIASME

Det er lett å misforstå hva en vel produsert film kan gjøre for din bedrift når du ser tusenvis egen produserte selfie videoer på SoMe kanaler. 

Og de ser ikke så dårlig ut heller takk til utrolig bra teknlogi i våre lommer.

Men en god film trenger mye mer  enn et bra mobil eller app for å nå sine mål.

Film, som fotografi, er også kunsten av å bruke virkemidler for å overføre et budskap til betrakteren ved å fremme en følelse.

I bedrifts sammenheng bør film også fremkalle følelser for den skal være effektive for markedsføringen.

Det er der jeg kommer inn 🤓

Noen av

Mine vellykkede klienter

Hva er en bedriftsvideo?

Er de nyttige og hvordan kan vi bruke de?

Bedriftsvideoer lages for å formidle en bedrifts budskap, bygge tillit i merkevaren, introdusere eller markedsføre produkter, eller tjenester til sitt målgruppe.

Formålet med en bedriftsvideo kan være også å tiltrekke nye kunder, styrke kundelojalitet, rekruttere nye ansatte, eller kommunisere internt.

Bedriftsvideoer er en kraftfull måte å kommunisere på, ikke bare fordi de kan formidle mye informasjon på kort tid, men også fordi de engasjerer seere på et visuelt og om de er gjort riktige, på et følelsesmessig nivå.

De kan deles på bedriftens nettside, sosiale medier, under presentasjoner, eller på events for å maksimere rekkevidden og effekten.

 

 

Her er noen eksempler på hvordan bedriftsvideoer kan brukes:

 

Merkevarebygging

Merkevarevideoer formidler bedriftens verdier, visjon, og kultur for å bygge et følelsesmessig bånd med seerne.

 

Produkt- og tjenestefremvisning

Produktvideoer demonstrerer et produkts funksjoner og fordeler.

Tjenestevideoer forklarer hvordan en tjeneste fungerer og verdien den tilbyr.

 

Forklaringsvideoer

Forklaringsvideoer bryter ned komplekse ideer eller prosesser om produktet eller tjenesten i enklere, lettforståelige deler.

 

Omtaler og kundeerfaringer

Omtaler viser ekte tilbakemeldinger fra fornøyde kunder, noe som kan bygge tillit hos potensielle kunder.

 

Opplæring og utdanning

Opplæringsvideoer gir instruksjoner eller opplæring relatert til et produkt, tjeneste, eller intern prosedyre.

Utdanningsvideoer deler bransjerelatert kunnskap eller innsikt som etablerer bedriften som en tankeleder i sitt felt.

 

Intern kommunikasjon

Interne kommunikasjonsvideoer kan inkludere alt fra teambyggingsaktiviteter til meldinger fra ledelsen, som hjelper til med å bygge en sterk bedriftskultur.

 

Rekruttering

Rekrutteringsvideoer viser potensielle ansatte fordelene ved å jobbe for bedriften, inkludert kultur, karrieremuligheter, og ansattfordeler.

 

Sosiale medier

Sosiale medier-videoer er spesialtilpasset for å fange oppmerksomheten på ulike sosiale plattformer, ofte med et mål om å øke engasjement og delelig innhold.

 

Spørsmål og svar

Det er altid greit å spøre

Hva er fordelen med en bedriftsvideo?

Med en god start, en fengende åpning, vil folk sannsynligvis se videoen din til slutt. Enten det er 30 sekunder eller ett minutt, har du mye tid til å formidle budskapet ditt. Videoer er mye mer effektive enn bare tekst og fotografier.

Amatørproduksjoner tar ofte ikke hensyn til det viktigste ved videoproduksjon. 

Vi derimot starter med å kartlegge målgruppen og definere budskapet. Deretter skaper vi en dramaturgi for å sikre at seeren blir engasjert og ser videoen til slutt. Først etter dette begynner vi å planlegge selve filmingen.

En dyktig filmskaper stiller mange spørsmål for å forstå dine behov og lære om din målgruppe. Dette hjelper oss å effektivt planlegge og formidle din historie.

Prisen varierer basert på videolengde, kompleksitet og produksjonskvalitet. En effektiv video er ikke en billig og rask løsning. Det er en investering i din merkevare og netttilstedeværelse, men gjort riktig kan det virkelig sette deg foran konkurrentene.

En profesjonell har erfaring, teknisk ekspertise, og forstår hvordan man engasjerer et publikum. En amatør kan imponere med teknisk utstyr eller ved å vise showreels som er satt sammen av de beste delene av filmer de har laget. Showreels gir kun inntrykk på det visuelle. Det er kun en del av historien.

Husk at film lages for å kommunisere med målgruppen… og kun målgruppen. Ikke du som eier firmaet. Du kan selvsagt like stilen men om du skal se portfolioen til en filmskaper spør om hensikten og om å se filmene i sin helhet.

Folk bruker sosiale medier for å slappe av, ikke for å bli solgt noe. Videoinnhold som gir verdifull kunnskap eller underholder deles oftere, øker din synlighet og tiltrekker oppmerksomhet til bedriften din.

Det finnes to svar her.

Det første er at det absolutt kan være bortkastede penger hvis videoen er av lav kvalitet og ikke engasjerer målgruppen.

Dessverre er det lett å lage videoer og legge de ut på sosialemedier. Det gjør det at vi er ofte eksponert til lavere kvalitets videoer og føler at det er slik de skal være; selv om vi kanskje ikke ser de ferdige. Slike videoer, selv om de er billige, er rene utgifter og kan til og med skade et merkevare. Så ikke all promosjon er bra promosjon.

Det andre svaret er et rungende ja.

Profesjonelle produksjoner koster så klart mer. Husker du Lottomillionær (Lotto) videoene? Og hva med Mr.Melk (Tine), «no milk today», Puppy love? (VG), «ost er ikke ost (Jarlsberg)»… Vi har sett de og variasjoner av de i årevis, smilte og lo og aldri ble lei. Og vi husker budskapet som våre egne navn. Det som kostet mest med alle var å definere mål, budskap, målgruppe og kommunikasjon og komme på ideen… produksjon deretter tok all kunnskap fra den første fasen og bygget på det med nye manus… til stor suksess.

Disse store produksjonene selvsagt er ikke det vi snakker om her men om vi vil lykkes med video kampanjer må vi investere i tid for en langsiktig gevinst.

Engasjerende innhold fanger oppmerksomheten til potensielle kunder, bygger tillit til din brand ved å plassere dine tjenester eller produkter som vil gi betrakteren en bedre hverdag eller løsning til en utfordring de kanskje har og kan motivere til kjøp.

Digital historiefortelling bruker video for å skape en følelsesmessig forbindelse med seeren. Mennesker har brukt historiefortelling i tusenvis av år for å formidle budskap. I dag bruker vi samme strategiene for å gjøre budskap minneverdig og troverdig. Jeg snakker da ikke om spesielle effekter. Det er dramaturgi som fanger oss.

Bare fordi kameraer på våre telefoner kan filme i 4K betyr ikke at vi har en filmskaper i lomma. Ikke bli lurt; historiene folk får følelser for fortsatt fortelles til mennesker av mennesker.

Det innebærer analyse og planlegging av hvordan video kan brukes for å nå dine markedsføringsmål, som å øke merkevarekjennskap eller engasjere med kundene på sosiale medier.

Det er ofte enkel, veldig viktig men ofte oversett del av bedriftsvideoer. Nøkkelord for SEO bør samsvare det folk søker på google for å få tak i produkt eller tjenesten. Manuset bør skrives med tanke på dette og svare de spørsmålene seeren vil ha.

Når vi da inkluderer dette SEO søkeord eller begrepet i videoens tittel og beskrivelse, og ikke minst i dialogene, forbedrer vi sjansene betydelig at google vil vise vår video i søkeresultatene og samtidig øker vi synligheten på sosiale medier plattformer.

Ja, absolutt. Med riktig forberedelse og klar kommunikasjon, kan prosessen være både effektiv og smertefri. Og resultanten som er det vi alle jobber for blir mye bedre. 

Har du andre bekymringer eller spørsmål?
Ikke la dem holde deg tilbake.

La oss ta en prat.
KOM i GANG nå

Velg dato og tjenester

KOM i GANG nå

Bestill gratis nettsideanalyse

Noen av bedriftene
jeg har jobbet med

Type bedrifter
jeg vil gjerne møte og hjelpe

tar knekken på nettside skam